lunes, 30 de mayo de 2011

CONCLUSIONS



Les dos imatges tenen factors molt semblants. Totes dos tracten de revolucions (una de Mèxic i l’altre de Barcelona) i amb un període de temps molt reduït ( la imatge de Casasola és captada el 1912 i la pintura de Casas es feta el 1899, tot i representa la vaga general del 1902).

Formalment com ja he explicat anteriorment hi ha moltes semblances.
Les dos obres tenen una composició horitzontal amb un primer pla on apareix un home sobre un cavall.  Aquesta figura principal està desplaçada del centre, creant un gran espai buit que dóna una gran càrrega expressiva. A la pintura és crea com una semicircumferència, marcada per la massa de gent, que fa que aquest buit agafi més protagonisme dins la composició, en canvi a la fotografia apareix una diagonal, marcada per el seguidor de Pancho Villa, que no remarquen tant aquest buit però crea dinamisme dins la imatge.  
I finalment en el fons ens deixen entreveure la localització, en Ramon Casas pinta la església de Santa Maria del Mar en el fons i Casasola ens ensenya aquests fons, de camps i cases.
El que sembla sorprenent és que en dos localitzacions i tècniques tan diferents com es la pintura(Barcelona) i la fotografia (Mèxic) les dos obres siguin tan semblants.
Ramon Casas com un bon pintor modernista, és deixava perdre per les grans ciutats absorbint tot el que veient i després en el taller feia la composició de la seva pintura, tot el contrari d’Agustí Casasola que crea una instantània, una fotografia captada a l’instant i des de un lloc triat a l’atzar.

Per acabar una de les coses a destacar de les dos imatges i una de les diferencies més rellevants  entre elles es la funció del personatge principal respecta la massa de gent.
A la fotografia de Pancho Villa es veu com la gent el segueix i a la pintura tot el contrari, la gent fuig de la repressió de la guàrdia civil.

No hay comentarios:

Publicar un comentario